Здравейте колеги,извинявам се за питането ама рових из темите и не открих нещо подобно. Та проблема е следния:първо колата е модел 146,1,4 boxer,колата я карам постоянно и непрестанно,та вчера минах около 130км.извънградско всичко шест,даже децата на няколко пъти искаха да спра парното че не се диша,обаче тази сутрин ставам паля колата и след минута,две, хоп 90 и кусур градуса,и изведнъж температурата падна до 50грасуса,и като се почна едно лашкане на тая стрелка нагоре до 100,и надолу до 85,парно естественно няма,но като почне да пада температурата и парното идва,в един момент колата угасна и установих че изпарителя е замръзнал. Криво ляво се дотътрих до там докъдето трябваше да стигна и извадих тънкото маркуче от казанчето това което влиза горе до капачката,запалих колата и установих че антифриз не тече,изфорсирах я и като тръгна една гняс,една кал,ужас,и почнах да наливам вода и да я източвам през това маркуче,и уж тръгна чиста вода,напълних казанчето и тръгнах към Плевен,но уви същат работа,с тая разлика че не замръзна изспарителя,какво може да е станало? Моля помагайте че утре пак път ме чака. Благодаря предварително
Известие
Collapse
No announcement yet.
проблем с охладителната система
Collapse
X
-
Първоначално публикувано от pisa_misho Покажи съобщениеНе несъм я сменял никога,това ли са симптомите на заминала водна помпаAlfa 33 1.7 16V QV `85г. карбураторен бензинояд
Comment
-
Симптомите са като за помпа и според мен. В горният край на разширителният съд влиза едно тънко маркуче идващо от дросела. Ако съдът не е потъмнял, когато помпата върти ясно се вижда струята която минава през него. Когато помпата вземе да превърта едва капе от там. Ако съдът е потъмнял - измъквате маркучето, навирате го в чиста бутилка и палите. Не прави ли хубава струйка - бегом към магазина за помпа. Не я карайте така, главите на боксера са малки и не се кривят, но пък се пукат. Новата помпа по добре с метална турбинка.Арфа Ромео 146 1.6 боксер
Comment
-
Ами от този маркуч като запаля колата и върви много тънка струйка,като я форсирам струята става плътна и обемна,като отнема газста спира за секунда и продължава тънка струйка,това е от снощи,когато реших и аз да видя дали помпата върти,но от това маркуче върви кал по скоро отколкото антифриз,а антифриза съм го сменял началото на лятотоLast edited by pisa_misho; d.m.y г., 07:40.sigpicALFA ROMEO 1.4 BOXER
Comment
-
Отиваш някъде, дето имаш чешма с маркуч под ръка. Разкачаш всички маркучи на охладителната система и пробки по картера и почваш с яка струя да промиваш, обратно на потока на антифриза цялата система. Гарантирам, че ще ти паднат очилата(буквално) от мизерията, дето ще излезе. Пълниш после с вода и караш. После пак я източваш и пълниш с антифриз.
Разбира се, хубаво е да смениш и помпата, но имай предвид, че не промиеш ли системата, спасение няма да има.Alfa Romeo 1.9 JTD 00 sigpic
Comment
-
Направих го това тая сутрин,и наистина се смаях за каква кал става дума. За сега всичо е шест,само че ми прави впечатление че сега пуши отзад повечко,или вече си внушавам,незнам,а може и от студа да е. Налях и червен антифриз,3л. концентрат и останалото вода,да налея ли още малко концентрат или така е добреsigpicALFA ROMEO 1.4 BOXER
Comment
-
Ха честито,колата вече пуши яко отзад,бял гъст дим,а казанчето несмогвам да го долея,според няколко сервиза е гарнитура,като първо,пали вече трудно,и като запали първите десет-петнайсет секунди,аха да угасне и като духне водата от някой цилиндър се оправя,и започва якото пушене,съответно загрява за секунди.Кажете ми моля ви,каква е поредността при смяна на гарнитура и за какво да внимавам,докато си избирам сервиз в Плевен,в смисъл,трябва ли да се надуват блоковете,това за шлайфа задължително,какво друго мога да отстраня докато е отворен мотора.Благодаря предварително.А , забравих да кажа,за сега не е смесила антифриза с водатаLast edited by pisa_misho; d.m.y г., 21:32.sigpicALFA ROMEO 1.4 BOXER
Comment
-
Прегрял си двигателя, виж си все пак и помпата.
Може да направиш пълен ремонт на главата.
Препоръчително е и смяна на болтовете или шпилките, каквото има там
Ако е само гарнитура се вижда от къде е минавала охлаждащата течност.
Тези които я правят трябва да преценят от къде е пробива.Не всички, които се скитат, са изгубени.
Comment
-
Има не малка вероятност да не е гарнитура а спукана глава. Вкарва ли газове във охлаждащата течност? Имайте предвид че загряването все таки може да е от помпата, а загубата на течност да е следствие от прегряването. Когато моята превъртя турбинка, сменях и глава. Интересното е че се пукат някъде преди всмукателният клапан. И друг освен мен мина по тоя път, и жертва беше същият цилиндър.Арфа Ромео 146 1.6 боксер
Comment
-
Ако имате предвид бълбукането в казанчето на празен ход,да има го,и то идва от мъркучето което излиза от радиатора,като я форсирам бълбукането изчезва,от другото мъркуче което идва от дросела и влиза в казанчето преди капачката,на празен ход има слаба постоянна струя,като форсирам,за секунда струята изчезва и след това става плътна и мощна,променя се в зависимост от оборотите,колкото повече газ толкоз по силна и плътна ,и обратното,и като отнема газта , пак спира за секунда и става тънка и постоянна. Колега кой цилиндър е бил при теб? Задължително ли е надуването на главите?
---------- Post added at 22:17 ---------- Previous post was at 22:15 ----------
Информативно за около 15км.,нивото на казанчето от максимума падна под минимума,а отзад все едно минава парен локомотивsigpicALFA ROMEO 1.4 BOXER
Comment
-
При мен и при един познат беше 3-ти цилиндър. За 1 час на угасен двигател успя да напълни цилиндъра.
При затворена капачка на казанчето, в случай че е издухала гарнитура, би трябвало да създава доста високо налягане. Маркучат от термостатът до радияторът да се втвърди, като се отвори казанчето - да понамирисва на изгорели газове.
Оставете я известно време и сваляйте свещите. Като завъртите на стартер след това, ще се види колко е пострадала. Надуванвто на главата е задължително само ако се окаже гарнитура. Ако не е - направо търсете глава.
п.п. като промивахте системата, двигателят беше угасен, предполагам.Арфа Ромео 146 1.6 боксер
Comment
-
Ами първият път онзи ден когато започна да прави магариите,в интерес на истината бях измъкнал маркучето което идва от дросела,и точех от там мизерията ,колата работеше,и доливах ледена вода в казанчето около 15л.докато не изчезна калта,и тръгне бистра вода,а вчера майстора как ги е промил втори път-нямам представаsigpicALFA ROMEO 1.4 BOXER
Comment
Comment